Yeni bir araştırmaya göre, kısa bir süre için bile olsa vegan diyete geçmek, hücresel düzeyde iltihabı azaltabilir ve yaşlanmayı yavaşlatabilir. Araştırmacılar, sadece bir ay boyunca vegan diyeti uygulayan kişilerin, et ağırlıklı bir diyetle beslenenlere kıyasla, daha düşük iltihabı ve daha yavaş yaşlanmayı destekleyen genetik ifade değişiklikleri yaşadığını bildirdi. Kaliforniya Üniversitesi-San Diego Tıp Fakültesi'nden Jerome Mertens; "Genlerimiz kaderimiz değil. Dikkat çekici bulgu, sadece bir diyetin diğerinden daha iyi performans göstermesi değil. Epigenomun sadece dört hafta içinde ölçülebilir bir şekilde tepki vermesi, biyolojimizin sandığımızdan çok daha dinamik ve günlük tercihlere duyarlı olduğunu gösteriyor” dedi.
Araştırma için, araştırmacılar 48 sağlıklı yetişkini rastgele bir ay boyunca ya vegan ya d... Devamını oku
Yeni bir araştırmaya göre, orman yangınlarından kaynaklanan duman, ABD'deki gebelikleri etkileyen hava kirliliğinde önemli bir faktör haline geldi. Araştırmacılar, iklim değişikliğinin Amerikan ve Kanada ormanlarında yanıcı koşullar yaratmasıyla birlikte, orman yangınlarından kaynaklanan ... Devamını oku
Beyninizin geleceği, orta yaşta üç önemli sağlık faktörüne bağlı olabilir. Bir çalışma, 45 ile 65 yaşları arasında normal kan basıncına sahip, diyabeti olmayan ve sigara içme öyküsü bulunmayan yetişkinlerin, bu üç risk faktörüne sahip yetişkinlere göre yaklaşık 13 yıl daha uzu... Devamını oku
